Bezoek, Zwarte piet, Militairen en nog veel meer!

10 december 2012 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Alweer 1 maand en 1 dag na mijn vorige verslag, maar ik kan er maar een ding over zeggen: Time flies when you're having fun!
Ik zal beginnen met het vertellen van mijn nieuwe adres:

Jolijn van de Pasch
Salina 40
Willemstad, Curacao.
Dit omdat ik vorige week post had bij mijn oude adres, wel handig als ik dan het nieuwe ook zeg, haha!

Zo nu dan mijn belevenissen!

Het begon allemaal vier weken geleden op 10 november, de grote dag! Vandaag kwamen Pap en Riek namelijk aan op het eiland, ik had er erg veel zin in!
De hele dag heb ik de vlucht gevolgd en net voordat ik ze wilde gaan halen op het vliegveld ging het alarm nog even af! Ik schrok er gewoon van, zoveel herrie! Natuurlijk was ik ook nog alleen thuis.. maar nadat ik de code had ingetoetst ging het gelukkig uit! Meteen daarna ben ik weggegaan, op naar het vliegveld!
Ik was natuurlijk veel te vroeg daar en de tijd leek heel langzaam te gaan, maar er was vanalles te zien op het vliegveld. En daar was dan het smsje dat ze waren geland! Ik ben meteen naar de mevrouw van Arke gelopen en heb haar gevraagd of ik ze mee mocht nemen en dat vond ze alleen maar leuk!
En daar kwamen ze dan, uit de grote schuifdeuren! Echt heel leuk om ze weer te zien!

Daarna zijn we meteen doorgereden naar hun hotel, waar ik ’s morgens al was geweest om te zeggen dat ik ze ging halen en om te vragen of ik een nachtje mocht blijven slapen. We kregen goed nieuws, ze hadden een appartement en dus had ik zelfs een eigen kamer! Lekker airco, een tweepersoonsbed (waar ik diagonaal in heb geslapen), en niet te vergeten, een warme douche! Toen we de koffers hadden neergezet, waar ook mijn nieuwe liefde, een Ipad, die ik tussendoor in Nederland heb gekocht, in zat. Wat een geweldig ding! Maar daarna zijn we dus wat gaan eten bij Hemingway, het restaurant dat bij het hotel hoort. Vervolgens ben ik naar huis gegaan om mijn spullen te pakken en daarna hebben we nog lekker wat gedronken op het strand.

De dag erna heb ik ze mee op pad genomen, we hebben vanalles gezien, flamingo’s, st. Michiel en Boka Sami, het mooiste uitzicht en daarna op het strand gelegen bij Cas Abou. Pap en Riek snapten meteen waarom ik het nu al bijna vier maanden over het paradijs heb. :)
De terugweg verliep iets minder soepel, we kregen een lekke band! Normaal gesproken geen probleem, maar dit keer wel, want een paar dagen eerder hadden we al een band verwisseld, dus… geen reserveband! Dus ik de autoverhuurder gebeld en deze gaf het nummer van een takelwagen. Ongeveer een uur later gingen we richting hotel. Opzich wel een heel avontuur om mee te maken, zo in de takelwagen, maar ik hoop het niet meer te hoeven. Meteen daarna hadden we een afspraak met Simone en Ine, de leraressen die even kwamen kijken hoe het met ons ging. Samen met Eline, Sophie en Myrna heb ik met hun een paar drankjes gedronken en gezellig gekletst. Een paar uurtjes later ben ik met Myrna naar het hotel gegaan, hier hebben we gegeten van het buffet en daarna gewacht tot de autoverhuurder kwam, met een nieuwe band. Toen deze er op lag, werd er bij verteld dat we hem wel meteen moesten opblazen want hij was erg slap. Goede waarschuwing, want ook deze band begaf het!! Verschrikkelijk gewoon! Wij weer gebeld en zijn netjes thuis afgezet, ook heb ik nog weten te regelen dat hij ons naar stage zou brengen de dag er na, dat was wel fijn, want na stage stond de auto met goede band en een nieuwe reserveband voor ons klaar. Hopi bon. Die avond ben ik ook nog lekker gaan uiteten met Pap en Riek.

Dinsdagmorgen voelde ik me helemaal niet goed! Dus ik was maar thuisgebleven van stage en heb veel geslapen. Ook op woensdag ben ik nog thuisgebleven.

’s Avonds was ik naar Cabana geweest met Myrna en Pap en Riek, we hadden een loungebank gereserveerd en een heel tapasmenu besteld, echt lekkere en afwisselende hapjes waren dat en met een leuk muziekje erbij werd het een geslaagde avond!

De donderdag vloog voorbij en toen had ik alweer weekend! YES! ’s Avonds meteen gevierd bij Bermuda, waar ik toen we naar huis gingen op de parkeerplaats nog in het huisje van de parkeerwacht ben geklommen, deze was er niet namelijk! Vanuit hier kon ik best ver en mooi kijken :)

Vrijdags heb ik eerst uitgeslapen en daarna ben ik samen met Pap, Riek en Myrna op pad gegaan. We wilden naar een landhuis gaan, maar dit bleek dicht dus zijn we bij Lagun gaan snorkelen. Van tevoren kwamen we nog langs Playa Forti, hier moest ik dus even laten zien waar ik vanaf ben gesprongen! Nou.. toen ik zo naar beneden keek.. beter doe ik dat geen tweede keer..

Bij Lagun hebben we mooi gesnorkeld en een lekker middagdutje gedaan en toen.. op naar het hotel om te douchen en uit te gaan eten.

Er stond op de planning om bij Equus te gaan eten, dus daar zijn we heen gegaan.
Equus, je zou zeggen, sow dat klinkt sjiek, zal wel een heel exclusief restaurant zijn. Maar niets was minder waar, we zaten in een echte paardenstal! Geweldig gewoon! Je kon daar spiezen bestellen en die dan met stokbrood of je handen op eten, lekker! Ook de wijn die ze hadden smaakte erg goed, de fles was zo leeg! Dus voor degene die ooit van plan zijn naar Curaçao te gaan, hier moet je zeker zijn geweest, echt een gezellige plek om te eten!

Vanuit Equus zijn we naar Punda gereden, om dit ook even in het donker te zien.

En daarna naar de disco-avond bij Cabana, want waar kan je beter 50 worden dan bij Cabana?!
Met een lekker drankje en leuke, gezellige swingmuziek is Pap dus 50 geworden, in Curaçao, met de korte broek aan!
Toen de muziek was afgelopen zijn we naar het hotel gegaan en heb ik weer lekker in het grote bed geslapen!

De volgende ochtend met z’n allen ontbeten, gewoon aan de zee, echt leuk om mee te maken!

Vervolgens naar Shete Boka gereden. Dit vonden we echt een plek die ze gezien moesten hebben voordat ze weer richting Nederland gingen! Toen we bijna aangekomen waren gebeurde het.. de auto reed in een keer wel heel vreemd.. gelukkig haalde hij Shete Boka nog net wel, zo zie je maar.. zelfs de allerbeste huurauto’s hebben wel eens hun gebreken! Maar nadat de tank was bijgevuld waren zowel wij als de auto er klaar voor om door Shete Boka te crossen. Wat wel echt super leuk was, was dat de zee echt heel wild was, het water spoot dus heel hard en hoog de lucht in en tegen de rotsen. De grot die er bij is kon je zelfs niet eens in! Toen we het hele park door waren zijn we doorgereden naar de Grote Knip, dit wilde ik toch ook graag even laten zien! Ook hier kwam de naam paradijs weer een keertje terug, maar het is daar ook gewoon echt mooi! Vanuit de Grote Knip kwam het verjaardagscadeautje voor Pap: Jaanchie’s, onze held!!!

Ik was natuurlijk snel naar binnen gegaan en had hem verteld dat Pap jarig was, dus er stond hem iets te wachten, alleen wist niemand precies wat… Eerst lekker gegeten, waarbij ik regelmatig een knipoogje kreeg van Jaanchie.. ik wist dus dat hij het niet vergeten was!
Toen we klaar waren mochten we gaan relaxen in de schommelstoelen, met een Nederlandse krant erbij, prima uit te houden!
En daar kwamen ze dan, Jaanchie samen met zijn serveerster, zingend naar ons toe, leukleuk! En als verrassing kregen we met z’n allen nog een lekker toetje!
als afsluiter zijn we uiteraard met de beste man op de foto gegaan!

Een zaterdag zou geen zaterdag zijn als we niet even naar Zanzi gingen! Dus ook deze plek heb ik laten zien. Volgens mij snappen Pap en Riek wel dat ik het hier zo makkelijk uithoudt, haha!

Als laatste op dit verjaardagsfeest hebben we bij het hotel een cocktail gedronken met minisnacks.

En toen was het alweer zondag, wat vliegt de tijd, hopi jammer!
Eerst nog een keer samen ontbeten en toen ben ik thuis wat spullen gaan halen die mee terug naar Nederland konden en deze heb ik weer terug gebracht naar het hotel.
Daar nog even in de zee gezwommen en wat gedronken en toen was het tijd voor Pap en Riek om met de bus mee te gaan. Myrna en ik hebben nog even zitten buurten en zijn daarna richting Hato gereden. Toen we daar aankwamen hadden ze de koffers al ingeleverd. Nog even genoten van een aardbeien smoothie en toen was het tijd om afscheid te nemen, dit blijft natuurlijk helemaal niet leuk!! Maar ik wist dat het nu minder lang duurt dan de vorige keer en daarbij gaat de tijd heel snel voorbij.

In de avond nog even een drankje gedaan bij Wet & Wild en op tijd naar bed.

De week die hierop volgde heb ik eigenlijk niet zoveel beleefd.

Een paar dingen die wel zeker noemenswaardig zijn:

De All you can drink Presidente poolparty! Wat een feest was dat! De naam zegt het al, drink zoveel je kan.. bij de entree kregen we een beker, waarmee je de hele avond gratis kon drinken, van Bacardi tot Vodka, alles was er! Uiteraard werd ik ook het zwembad in gesleurd om daar verder te feesten, heel raar, midden in november, midden in de nacht met een drankje en leuke muziek in het zwembad. Genieten. En.. zoals ik gehoord en gelezen heb.. Op kerstavond is er weer een, kan me er nu al op verheugen.

Zaterdags lekker naar het strand geweest en op de terugweg zijn we naar de windmolens gaan kijken. Deze zie je liggen als je van Westpunt terug naar Willemstad rijdt. Witte windmolens met daarachter de zee.. dit moesten we toch een keertje zien van dichtbij. Dus wij richting die kant, reden we mooi door de natuur met op de achtergrond de zee, niet verkeerd om te zien. En, aan het einde van de weg werden we opgehouden door de drie musketiers: drie hondjes op een rij, die een boerderij bewaakte. Maar voor onze auto gingen ze aan de kant, dus we hebben ook nog even over de boerderij gereden, koeien, paarden, vanalles, leuk!

En toen waren we bij zondag aanbeland. Wat een dag, wat een dag! Ik heb er geen woorden voor. Het regende echt ongelooflijk hard! Zo heb ik het eerlijk waar zelfs in Nederland nog niet zo heel vaak gezien. En dat water kan ook nergens heen, dus binnen een korte tijd stond de straat al blank. Ik heb hier ook een filmpje van gemaakt, als het mogelijk is, zet ik het een keertje op de site. Maar het ergste van het verhaal, normaal in Curaçao duurt een regenbui zo’n 10 minuten en schijnt daarna weer het zonnetje, maar deze dag niet.. toen heeft het geregend van ’s morgens 9 totdat ik naar bed ging en daarna weet ik het niet meer. Wat kun je anders op zo’n dag dan lekker warme chocolade melk maken en met chips en dipsaus op de bank huilfilms kijken, geen idee! Dus dit hebben Myrna en ik ook maar gedaan, drie huilfilms gekeken en met succes! Zaten Jut en Jul daar samen op de bank gewoon te huilen, haha!

Gelukkig was het de week er na weer mooi weer, want dit was natuurlijk maar leuk voor een dag!

Deze week zijn we naar heel veel tantraloze weken weer een keertje wel gegaan, dit keer was er weer leuke muziek en er was ook plek bij de bar voor een aantal drankjes, dus dat was mooi meegenomen.

Op vrijdag zijn we naar Punda geweest, winkeltjes gekeken en wat rond gewandeld. Ook ben ik heel wat zwarte pieten tegen gekomen, in de auto, op de boot, overal.
En en en en… ik ben ten huwelijk gevraagd! Zomaar op straat, een man stond bij zijn auto en wist me te vertellen dat hij me heel gelukkig kon maken, hij was ten slotte alles wat ik nodig had! Is dat niet mooi?! Nou nee.. ik heb hem doorverwezen naar Myrna, die zat er ook niet op te wachten, maar daar kon ik dan wel weer mee lachen! :p

Na dit avontuur gingen we via Rif Fort naar de zee waar het cruiseschip lag. Onderweg nog een echte kapitein gespot, waar we natuurlijk mee op de foto moesten! En daar was het schip dan, groot en mooi! Jaloers dat ik was op alle mensen die een bandje hadden en op dat schip mochten verblijven, ik wil dat ook! Maar helaas, het ging niet gebeuren dus door naar Starbucks voor een lekkere frappuccino.
’s avonds was het weer tijd voor de maandelijkse Full Moon party! Echt gezellig en ook erg leuk dat ik er een meisje uit de buurt tegen kwam! Ben je zo ver van huis en kom je nog bekenden tegen. Wat ook toevallig was, was dat ze hier is met een dorpsgenootje van Myrna! Na een gezellig feestje en weer een lekkere frikandel speciaal werd het tijd om naar huis te gaan!

Op zaterdag heb ik toch wat ontdekt: blue bay, de plek van de rijke mensen. Er is een strand en een zwembad, waar je allebei gebruik van kan maken, en mooi, echt super mooi! De weg er naar toe alleen al, allemaal luxe villa’s tussen de golfbanen door! Op het strand en bij het zwembad was het ook lekker rustig, dus hier is het een geschikte plek om een dagje uit te rusten. Wat ik overigens wel vreemd vond, was dat er tegenover mij een vrouw borstvoeding gaf en tussendoor lekker een flesje Corona dronk. Laten we het er maar op houden dat in Curaçao alles kan! Maar dat die baby vervolgens de hele tijd huilde en greep naar het Coronaflesje verbaasd me niks, het arm kind heeft nu al afkickverschijnselen!

Hierna even een drankje gedaan bij Zanzi en lekker uitgegeten!

Zondag was een rustdagje, lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en spelletjes gespeeld. Rustdagje zeg ik goed, want de avond was niet bepaald rustig! Op naar Wet & Wild voor een feestje, swingen en in de polonaise met zwarte piet! Super! En toen was het zomaar al erg laat. Niet dat we naar huis gingen nee.. de militairen waar we bij stonden die hadden al het geld uitgegeven aan drinken voor ons, dus niks meer over voor een taxi, er werd me dus gevraagd of ik ze thuis wilde afzetten. De hele avond had ik Myrna al horen vragen of ze een rondleiding mocht hebben op de basis, dus ik heb gezegd dat ik hun wel naar huis bracht als we ook een rondleiding op de basis kregen, en dat lukte! :D Wat was dat leuk om een keer te zien! Allerlei voortuigen, een bootje, een heuvel met kogels, de barakken, vanalles hebben we gezien. En toen we het soldatenpakje zagen liggen moest dit natuurlijk aan voor een foto! Wat een ervaring weer!

En dan zijn we alweer bij pakjesavond aanbeland, sinterklaas is geen sinterklaas zonder chocoladeletter, dus hier hebben Myrna en ik onszelf maar mee verwend. Vanaf deze dag wonen we ook officieel samen, want de twee meisjes die hier beneden in het gebouw woonden zijn naar huis gegaan. Wel jammer! 's middags heb ik een tijdje geskyped, Dennis en Milou waren ook bij ons thuis dus dat was wel echt gezellig!  Was ik er toch een beetje bij ondanks dat ik hier ben.

’s Avonds samen met Joyce en Myrna naar Cabana geweest om te proosten op sinterklaas en aansluitend ben ik met Myrna nog naar het TMF cafe geweest, dit was alweer zo lang geleden, jammer eigenlijk want het was er echt heel leuk! De muziek en de sfeer en vooral dat er karaokeschermen hangen! Eigenlijk wilden we zelf ook gaan zingen, maar de wachtlijst was te lang, dus dit komt een andere keer, als we langer kunnen blijven!

Op donderdagavond zijn we eerst naar het happy hour bij de tijd geweest en daarna door gegaan naar Bermuda, hier viel de muziek erg tegen dus we waren al best op tijd weer thuis!

Vrijdags heb ik sneeuw gezien! Dan wel niet in Curaçao maar ik had geskyped! Echt leuk om te zien weer een keertje sneeuw en al helemaal met de gevoelstemperatuur van hier erbij. Mijn auto helemaal wit van de sneeuw, Fleurtje die wat aan het springen is, jaa, op zo’n moment zou ik wel even terug in Nederland willen zijn! Maar ik zit hier ver weg van sneeuw, dus heb de middag doorgebracht op het strand :)
’s avonds lekker op de bank naar Grease gekeken, wat blijft dat ook een geweldige film!

Afgelopen zaterdag hebben we een kijkje genomen bij La Curaçao, een grote winkel hier. We stapten er binnen en hadden zoiets van: waarom hebben we dit niet eerder ontdekt! De winkel was een kruising tussen de Ikea en de Action en de gehele bovenverdieping bestond uit kleding en schoenen! We hebben onze ogen uitgekeken en zijn met kerstballen en kerstslingers naar huis gegaan, vervolgens hebben we hiermee het huis versierd. Om toch een beetje een kerstgevoel te krijgen. En het resultaat is best geslaagd al zeg ik het zelf. Alleen is het maar de vraag wanneer de eerste slinger weer naar beneden valt, want ik zie hier de tape al een beetje loslaten.

’s Avonds was het tijd voor een goed feestje,  Dj La Fuente kwam bij Bermuda draaien! En hij wist als geen ander hoe hij dat moest doen, wat een gezelligheid! De tijd vloog dan ook voorbij en op de terugweg hebben we ook nog even een tussenstop gemaakt bij de shoarmaboot voor de beruchte kipkapsalon, dit woord riep alleen met bestellen een beetje verwarring bij me op, kipkap, kapkip, ik wist het even niet meer.

Op zondag hadden we weer even een chilldagje gepland, samen met Myrna, Andre en Joyce lekker naar Saint Tropez, zwemmen, uitrusten en genieten! Ook hier was de zee erg wild dus het water vloog tegen de rotsen aan, ik kreeg er een beetje het gevoel van alsof ik op een bootje lag. Na wat frikandellenstukjes en bitterballen zijn we weer richting huis gegaan en maar goed ook want er kwam weer heel wat regen uit de lucht gevallen. ’s Avonds heb ik dan ook verder niet meer zoveel gedaan!

Hmm nu ik dit allemaal zo typ blijkt toch maar weer dat ik toch weer heel wat heb beleefd de afgelopen weken! Inmiddels nog maar 6 weekjes en dan brengt het vliegtuig ons alweer terug, super jammer! Maaaar.. over twee weken hebben we nog lekker twee weekjes vakantie hier! Dus voor dan staan er weer allerlei leuke dingen op het programma! Ik houd het hier nog zeker wel even vol, maar ik kan er ook wel weer naar uitkijken om straks in Nederland / Lottum weer iedereen te zien!

Ohja en ik zal mijn best doen om binnenkort even de foto’s bij te werken, maar het zijn er ook zoveel!

Nou.. voor jullie welterusten en ik kijk nog even televisie!

Liefs Jolijn

1. Lidy:
    11 december 2012
    Goh wat leuk om alle avonturen weer te lezen: je hebt wel een wervelend leven maar dat zeggen ze van mij ook steeds. Op sollicitatiegesprek in Italië, met de speedboot over het Comomeer, aan de Aperol net vóór het gesprek..... Zouden we familie zijn?