De eerste dagen!

24 augustus 2012 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Goedenavond! (ofja bij jullie goedennacht, echt raar dat tijdsverschil!)

Eindelijk heb ik in mijn drukke, maar wel superleuke programma een gaatje gevonden om jullie even te vertellen over mijn avonturen!

Allereerst wil ik even iedereen bedanken voor alle berichtjes die ik heb gekregen! leuk!

Maar nu de reis:

Op maandagmorgen vroeg, ben ik met mam en jos naar schiphol gegaan, daar eerst ingecheckt en de koffers afgegeven (een wondertje, maar 1kg. te zwaar en ik hoefde niks te bijbetalen, altijd leuk!) Daarna hebben we nog wat gedronken, samen met myrna en haar familie en toen was het tijd om afscheid te nemen. Niet leuk! Maar wat de mensen zeggen is wel waar: als je eenmaal door de deuren bent is het allemaal niet meer erg en kun je met een vrolijk, maar ook wel spannend gevoel instappen in het vliegtuig.
De rest van de reis was echt luxe! we stapten in en zagen daar al een kussentje en een dekentje liggen, toen we gingen zitten zagen we dat we ook nog een eigen tv hadden. Verder hebben we in het vliegtuig 4x eten gekregen en de rest van de tijd kregen we drinken :). Ik heb 4 films gekeken en toen was de tijd zo om. Eenmaal geland gingen we door de douane, nog een keer de bagage door een scan en toen werden we gehaald door een soort van taxichauffeur. Ons huis ziet eruit als een echt studentenhuis, opzich wel gezellig en met mijn kamer ben ik ook wel tevreden. Ik heb airco dus dat is wel ideaal! We wonen hier met 5, twee jongens, Bart en Jeroen, Myrna, Kaily en ik. Vrijdag komen er nog twee nieuwe jongens bij.

's avonds zijn we gaan uiteten bij een pizzaria met z'n 5en.
En daarna hebben we nog buiten zitten buurten.

Dinsdag
's morgens heb ik rustig mijn koffer uitgepakt en 's middags zijn we naar punda geweest, dat is het centrum van willemstad. Hier hebben we wat rondgewandeld en de pontjesbrug gezien. Ook heb ik daar een curacaose simkaart gekocht dus mijn nieuwe nummer is 59995178526, (op whatsapp kun je ook gewoon appen volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker.) 's avonds zijn we op stap geweest, eerst bij Tantra, daar kon je voor 10 gulden (iets minder dan 5€) onbeperkt drinken en daarna zijn we nog bij omundo geweest, dat ligt hier om de hoek, wel handig. En natuurlijk de muziek hier: gas op die lollie, hap hap met de krokodillenbil en guus meeuwis! Verder ook gewoon top 40 muziek enz. ze liggen hier gelukkig niet achter met de muziek.

woensdag
vandaag ben ik in het paradijs geweest, haha! We zijn naar saint tropez geweest, dat was een beachclub, soort van lounge idee. zo'n witte rieten ligstoelen met roze kussens erin en dan een zwembad dat aan zee lag, dus als je op het bedje lag keek je eigenlijk naar het zwembad en het leek dan alsof het overliep in zee. Echt sjiek! Maar ik vind het hier zowiezo heel mooi allemaal, gekleurde huisjes, palmbomen en echt blauw water. Ik kan er wel aan wennen denk ik! Daarna hebben we nog met zn allen een soort van tapasschaal gegeten, en tegelijkertijd de zon zien ondergaan in de zee!
's avonds zijn we naar cabana geweest, daar speelde in de openlucht, aan het strand een bandje en daarna zijn we nog naar het TMF cafe geweest! Gezellig!

Donderdag
vanmorgen zijn we naar onze stageplek gegaan om kennis te maken, de man die de begeleider van een van ons wordt was wel aardig! Aankomende maandagmorgen om 8.00 uur mogen we beginnen en dan krijgen we ook een rondleiding door het hele ziekenhuis. Ben benieuwd, zal tegen die tijd laten weten hoe het verlopen is. Wat ik wel gezien heb is dat een ziekenhuis of kliniek hier vreemd in elkaar zit. We liepen door de ingang (een poort) en toen stond er meteen aan de linkerkant een drinkautomaat en aan de rechterkant een deur met een bordje 'operatiekamer'. vreemd. Maar wat nog meer opviel was dat je daarna weer meteen buiten stond, het was dus een soort van afdak waar we onderdoor liepen en alle afdelingen zijn hier aparte huisjes, dus je loopt buiten ipv door een gang wat in Nederland is. Maar ik zal nog wel horen hoe het allemaal in elkaar zit, maar mij lijkt het niet echt handig dat iemand vanuit z'n slaapkamer met het bed naar buiten gaat en dan naar de o.k. en andersom. Maar heb er wel veel zin in, ik ben blij als we kunnen beginnen daar.

vanmiddag zijn we naar sheta boka geweest, dit is een natuurpark dat bestaat uit vier delen, je kan er met de auto rondrijden en dan zijn er stukken waar je kan rondwandelen, er zijn hier veel gekleurde bomen en planten en ook beestjes die je in Nederland niet snel tegenkomt, zoals minikrabben met een slakkenhuisje, hagedissen, salamanders, papegaaien en andere leuke vogeltjes. Wat je hier vooral kon zien waren rotsen en stenen die door de natuur gevormd waren en waar het water tegenaan klotste. En doordat de stroming aan die kant van het eiland best wel groot is kwam het water af en toe best wel hoog en werden we nog nat! Wat me echt opviel was dat het water hier zo helder blauw is, je ziet zo overal waar water is wel visjes zwemmen, soms zo'n mooie gekleurde en soms gewone visjes. Het was echt een geslaagde dag en mooi om te zien, denk dat ik hier nog wel vaker ga komen!
Nadat we bij sheta boka zijn geweest zijn we naar Jaanchie's (jantje) gegaan voor de eten, en écht waar: ik heb leguaan gegeten, en ongelofelijk, maar het was lekker! Van de man zelf heb ik nog een papegaaibeeldje van een soort hout gekregen, wel een leuk ding. Straks gaan we nog uit en wat morgen de planning is weet ik nog niet, maar ik denk een rustig dagje!

zo dit was een verslagje van wat ik de eerste dagen zoal heb meegemaakt, ik heb het goed naar mijn zin hier en houd jullie op de hoogte!

Ayo!

1. Eline:
    24 augustus 2012
    Aah heel leuk allemaal! Al veel meegemaakt zo te lezen, veel plezier vanavond en volgende week kunnen we een keer samen stappen! X
  2. Jos:
    Hoi Jijntje
    Mooi verhaal van gemaakt, zo mag je er meer sturen.

Groetjes Jos
  3. Jos:
    24 augustus 2012
    ha die Jijn! Wat al een verhalen,een ding is al positief,je onderneemt daar almeer als thuis!!!!
    En fijn om te lezen dat je het zejf ook leuk vind,
    Nu kun je thuis voortaan alles eten,want een leguaan is nog te vies om naar te kijken!Dan is een varken toch mooier.
    Als ik dit lees 6uur in de morgen zit jij achter de cocktail.
    Zo ik ga mijn dag ook beginnen ,groetjes en tot de volgende keer!

groetjes mammie xxxx
  4. Evelien:
    Haaa Jolijntje!!

Wauw, wat leuk um te leaze!! Ik bin nou al beneyt na de volgende verhale!!
    We goan nog wal enne x Skype! Ik heb met nl. 2u tiedsverschil, en gey 6, dus net mekaar 4 denk ik hè ;)
    Veul plezeer en succes met ow stage!!

xxx
  5. Irina:
    24 augustus 2012
    Ha Jolijn! Waat ontzettend fijn um te lezen daat ge het zo good noar owwe zin het! En moij is het doar wah! Ge het nou al hiel vul gezeen zoewe te heure! Succes moandaag op de urste stage daag! Daat gut hielemool goodkomme!!

Groetjes vaan os allemoal!
  6. Lennie:
    24 augustus 2012
    Hey Jolijn! klinkt niet verkeerd. en die kilo extra bagage zal wel niet erg zijn geweest toen ze gezien hebben dat zo'n klein smal ding het beej zich had. compenseert elkaar.

groetjes Lennie
  7. Lidy:
    24 augustus 2012
    Ha die Jolijn, Leuk om te lezen dat je je zo goed voelt en je doet al niets dan stappen en de omgeving verkennen! Het water, de bomen en planten en vogels: herken het allemaal, al zullen de stranden bij jou wel witter zijn haha. Geniet er maar lekker van en maandag aan de bak. Ben benieuwd of die operatiekamer een machinekamer is...... Tot lees/schrijfs!
  8. Anouk:
    24 augustus 2012
    Jolyy, Ziet er leuk uit zeg allemaal! En inderdaad het strand en de kroeg maar daar komt dadelijk wel verandering denk ik! :p Maak maar heel veel foto's want die willen we natuurlijk graag zien! Geniet maar van al die Antillianen en gekke beesten die jullie daar opeten over een half jaar wil ik echt ALLES horen!! Have fun! X
  9. Marjo:
    24 augustus 2012
    Hoi Jolijn. Wat leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Tot nu toe alleen maar gezellige dingen,maar dat is ook leuk om zo je stage te beginnen. Geniet ervan en ik ben benieuwt naar de volgende week. Groetjes Marjo
  10. Loes:
    Hey Jolijn
    Leuk om te lezen allemaal. Nog veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verhaal. Groetjes Loes
  11. Pap:
    Ha, Jolijn.
    Toch nog internet gevonden in Frankrijk.
    Leuk, zo'n reisverhaal, en leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
    Succes maandag op stage, en we proberen wel weer te sms-en of zo.
    Groetjes, Pap en Riek.
  12. Carla:
    Ha Jolijn,
    Leuk om je verhaal te lezen. Fijn dat het goed met je gaat.
    Je hebt je al goed vermaakt. Succes volgende week met het begin van de stage. Groetjes Carla
  13. Inge Faessen:
    Heee Jolijntje,
    super leuk om te horen wat je allemaal meemaakt!
    ben toch wel een beetje jaloeers haha.
    heel veel succes komende maandag met je eerste dagje,
    ben benieuwd hoe het daar allemaal loopt!

xxx Inge
  14. Gerd Wagemans:
    25 augustus 2012
    Hiel waat anders aas oculeren wah!!
  15. Jolanda:
    26 augustus 2012
    wat een mooi verhaal en wat een mooie fotoos
    ik geloof best wel dat je daar kunt wennen,het is er ook echt mooi
    heel veel succes met je werk maandag zal wel even wennen zijn en er zal daar ook wel heel anders gewerkt worden maar alles komt goed
    we hebben net lekker gegeten bij opa en oma rutten nou ja,bij ad en trudie groetjes van ons allemaal en tot horens
  16. Aisla:
    27 augustus 2012
    Ayo! Zie je wel.... Je bent r een paar dagen en hebt al super veel leuke dingen gedaan. Dit wordt genieten deze stage. Enne blijf van dit soort verhalen schrijven. Kei leuk!